Waar gaan de auto’s heen die nu op de stoepen geparkeerd staan? Wanneer ik ‘s avonds laat thuiskom kan ik nu mijn auto nog kwijt op de Stadhouderslaan. Mijn verwachting is dat daar dus veel meer geparkeerd zal worden en dat je bij late thuiskomst je wagen helemaal niet meer kwijt zult kunnen.
Dit gezien het enorme aantal foutgeparkeerde auto’s waarop nu niet gehandhaafd wordt. Waarom eigenlijk niet?
Een deel van de auto’s zal gaan parkeren in andere delen van de stad, zoals op de Stadhouderslaan. Maar voor een ander deel, zoals de bedrijfsbussen, maken we andere plekken buiten de wijk op afgesloten parkeerplaatsen. Deze komen in Nieuw Mathenesse en bij de Westfrankelandsedijk. Hierdoor komen in de Gorzen zelf ‘s avonds veel parkeerplekken vrij.
Helaas weinig vertrouwen in. Bedrijfswagens kunnen nu al bij de westfrankelandsedijk parkeren. Ga eerst eens flink handhaven op wat er nu te zien is in de wijk. Dat men een paar weken terug geschokt wat over dat de brandweer niet door de straten kon, kan geen verrassing geweest zijn. Dit zien de bewoners al jaren.
Kwestie van een tijdlang goed en consequent handhaven, dan kan je zien wat er gaat gebeuren. Nu lijkt het een omgekeerde wereld……. Eerst betaald parkeren en dan gaan we handhaven.
Als betaald parkeren wordt ingevoerd, hoe zit het dan met mijn caravan die ik dan natuurlijk wel dicht bij mijn huis wil hebben staan, in verband met het inladen van spullen.
Kan ik die dan nog kwijt als er betaald parkeren is? En moe ik hiervoor dan betalen?
Een caravan mag u maximaal drie dagen op straat parkeren. Voor een caravan hoeft u geen parkeergeld te betalen. Na het invoeren van betaald parkeren zal er ook meer ruimte zijn om de caravan te plaatsen zodat u even de spullen kunt inladen.
Mocht het betaald parkeren doorgevoerd worden, dan maak ik mij zorgen om de stijgende kosten. Nu betaal je 77 euro, maar ik vermoed zo maar dat dat bedrag elke jaar flink gaat stijgen. Of kan de gemeente garanderen dat dit bedrag de komende 10 jaar het zelfde blijft.
De gemeente kan geen garanties geven voor 10 jaar.
De tarieven worden namelijk jaarlijks vastgesteld door de gemeenteraad en zijn onderdeel van de gemeentelijke begroting. Dit jaar zijn de parkeertarieven juist verlaagd van 95 euro naar 77 euro. Deze coalitie en de wethouder hebben dus niet de intentie om de tarieven (met meer dan de landelijke indexering) te verhogen.
Ben bank een eenmalig lokkertje. Er zijn 2 gemeentes die een verlaging hebben doorgevoerd, de rest geeft juist een verhoging gekregen.
Lokkertje om maar zoveel mogelijk jastemmers te krijgen?
Op de website en in de informatiebrief staat dat betaald parkeren zal gelden tot 22:00 maar op het stemformulier staat 23:00. Wat is het juiste tijdstip?
Staan nu inderdaad 2 verschillende parkeeropties, foledr tot 22.00 u en stemformulier tot 23.00 uur. Zou graag eerst een antwoord hebben over de parkeertijd alvorens te stemmen omdat 23.00 uur me beter aanspreekt.
Dat klopt natuurlijk maar ten delen. Wanneer er voorgestemd zou worden dan gaat de 2e vraag in werking en wat gaat er dan gebeuren? Er wordt dan wel degelijk voor iets gestemd wat mogelijk niet zou kloppen.
De voorkeur van de wijk voor de tijdvakken nemen we mee in een verdere uitwerking en besluitvorming van het betaald parkeren als daarvoor gekozen wordt. Maar die uitwerking komt na de vraag voor of tegen betaald parkeren.
Hoe zit het met parkeren voor motoren
In onze straat is de stoep te smal om de motor op de stoep te parkeren
Mijn motor en de motor van mijn zoon staan nu samen in 1 parkeervak
Als motoren op straat in een parkeervak staan waar betaald parkeren geldt, moeten ze een parkeervergunning hebben, of betalen via een parkeerautomaat of met mobiel parkeren. Motoren op de stoep staan we inderdaad alleen maar toe op een plek waar die niet hinderlijk staat.
Afgelopen jaar was hoofdstraat helemaal gerenoveerd en 5 minder parkeerplaatsen en nu komen jullie met betaald parkeren als gemeente willen jullie alleen maar geld binnen halen betaald parkeren is geen oplossing
Met betaald parkeren met vergunningparkeren voorkomen we dat er auto's in de wijk staan die hier niet hoeven te staan en is er de mogelijkheid om het aantal busjes in de wijk te verminderen doordat deze alleen vergunning kunnen krijgen op aangewezen, beveiligde, terreinen.
De vraag/opmerking was dat er eerst een aantal plekken verminderd worden om vervolgens met betaald parkeren te komen. Dan lijkt het dat eerst bewust de druk wordt opgevoerd om vervolgens argumenten te hebben om betaald parkeren in te voeren.
Vragen en opmerkingen over parkeerdruk in de wijk spelen al vele jaren. De vraag over betaald parkeren is dan ook niet nieuw, er wordt al vele jaren als optie over gesproken en is dus geen gevolg van de werkzaamheden in de Hoofdstraat.
Wij wonen bij de coffeeshop en auto bedrijf beumer en er is nu al geen plek, straks ga je betalen en heb je nog steeds geen plek. De mensen die de coffeeshop bezoeken gaan nooit betalen voor een aantal minuten. Het probleem zal hiermee dus niet opgelost worden. Sterker nog de bewoners worden gestraft en mogen gaan betalen voor geen plek.
Ga gewoon nu handhaven wat een onzin dat dat te duur is. Bedrijfs wagens kan je ook handhaven dat alleen is al fijn in onze smalle straten. De bekeuringen leveren genoeg op. Handhaaf gelijk op tegen het verkeer in rijden. Wij bewoners kunnen jullie vertellen dat je dan geen betaald parkeren hoef in te voeren.
Geen idee hoe het werkt maar ik heb het vermoeden dat handhaving door de gemeente betaald moet worden en dat de inkomsten niet naar de gemeenten gaan.
Ben het er overigens helemaal mee eens dat er eerst maar eens gehandhaafd moet worden. Wie zegt mij ook dat er niet een heleboel ZZPers wonen met een busje. Die blijven dan gewoon staan of dat werkgevers de parkeerkosten betalen om de busjes maar dichtbij het huis te plaatsen om diefstal te voorkomen.
Helaas kan er op bedrijfsbussen langer dan 5,25 m' (maar korter dan 6 m') die in de wijk in parkeervakken staan niet gehandhaafd worden. Alleen met regels voor vergunningparkeren kunnen we hiervoor maatregelen nemen. Zoals het mogelijk maken dat ze op terreinen buiten de wijk kunnen parkeren ipv voor de woonhuizen.
En handhaven op de bussen groter dan 6 m' levert de gemeente niets op, de opbrengsten van deze bekeuringen gaan naar de landelijke overheid.
Oneindige discussie met die handhavers, na je werk kan je amper tot niet je auto kwijt door druk bezoek aan de coffeeshop. Of teveel auto's in de wijk. Als gevolg dat je de hele wijk rond bent gegaan al half uur aan het zoeken ben. En dan hem uit nood op de stoep moet plaatsen en dan een boete krijgen vind ik vrij oneerlijk. Al die lui van de coffeeshop die moet je gaan bekeuren.
Wij en onze buren hebben tot nu toe geen stembrief binnen. Terwijl deze in mijn post.nl app wel stonden aangekondigd voor 13 mei. Andere post ontvangen we wel. Ik heb nu gegevens digitaal opgevraagd maar het is wel vreemd. Zou iemand willen dat de 30% niet gehaald wordt
Ik hoor van heel veel kanten dat mensen niets ontvangen hebben.
Overigens kan het niets zo zijn dat, wanneer je hem wel in de post-app hebt gezien, je de gemeente deze fout kunt aanrekenen. PostNL heeft het dus kennelijk wel ontvangen.
Het blijft wel uiterst vervelend wanneer inderdaad veel mensen niets hebben ontvangen.
Nee klopt, gemeente Schiedam kan daar weinig aan doen, ik heb het idee dat door Post.nl/de postbode stembrieven worden achtergehouden, maar dat zal je nooit zeker weten. Heb het gemeld
in de hoop dat er rekening mee wordt gehouden, we zullen het wel horen als de stemmen zijn geteld
We hebben helaas gemerkt dat de bezorging niet overal goed is gegaan. Daarom sturen we deze week iedereen (die nog niet digitaal gestemd heeft) nogmaals een stembrief. Om iedereen voldoende tijd te geven om te stemmen voor of tegen betaald parkeren, verlengen we de stemperiode tot en met 7 juni.
De brieven worden rond 26 mei huis aan huis bezorgd.
Ik heb nog geen stembrief ontvangen en zo te lezen op Facebook (o.a. Schie en Gemeente Schiedam) hebben vele inwoners van Schiedam-Zuid geen brief ontvangen!
Ik zou zeggen: laten we het probleem bij de bron aanpakken in plaats van de staatskas nog verder te spekken. We hebben al genoeg kosten en dit systeem lost het parkeerprobleem niet op en zorgt voor ergernis bij de bezoekers van de bewoners! Ik ben tegen buitenlandse kentekenplaten. Het is toch absurd dat mensen hier wonen en toch een kenteken uit een ander land aanhouden? Als de handhaving dit niet handhaafd zou er een controlesysteem voor bewoners moeten komen zoals de rdw bij nl auto's.
Zolang er geen parkeerregeling (betaald parkeren en vergunning parkeren) geldt op straat mag elke auto op straat parkeren, ook auto's met een buitenlands kenteken.
In de aankondiging op de enquête stond aangegeven dat er, volgens de gemeente, geen mogelijkheden zijn om meer parkeerplaatsen in Schiedam Zuid te creëren.
Ik vraag mij af in hoeverre dat echt onderzocht is?
Zou het bijvoorbeeld geen mogelijkheid zijn om een parkeergarage te bouwen tussen de Zalmstraat en de Visserstraat. Voor de gebruikers van het voormalige schoolgebouw wat daar staat, moet toch een alternatief te vinden zijn (in bijvoorbeeld het voormalige buurthuis aan de Dwarsstraat). Er blijven vervolgens een beperkt aantal woningen over waarvoor wellicht een oplossing is te vinden?
De te bouwen parkeergarage zou dan maximaal 3 lagen moeten zijn, waarbij ook een fietsen- en motorenstalling gerealiseerd kan worden.
Op het dak kunnen dan wellicht opslagruimtes worden gemaakt, want ook daar is behoefte aan.
V.w.b. de busjes kan er misschien gekeken worden naar het terrein aan de Maasdijk (achter de Noletloodsen) om daar een parkeergelegenheid (met verlichting) te maken?
Zeker mooie plannen. Maar het bouwen van een parkeergarage is een zeer dure optie. Voor het parkeren in de parkeergarage moet vervolgens dan ook betaald gaan worden voor het gebruik. Dat werkt vervolgens alleen als op straat in de wijk zelf ook betaald parkeren geldt.
Voor veel terreinen en het voormalige schoolgebouw zijn er bovendien plannen voor herbestemming.
Als er niet meer parkeerplaatsen gecreëerd worden dan los je het parkeer probleem toch niet op of gaan mensen der auto weg doen als je betaald parkeren krijg ? het is één grote leugen om geld binnen te halen.
Volgens mij is alles erop gericht dat de werkbusjes uit de wijk verdwijnen. Zorg dan eerst dat er voldoende ruimte is om die veilig kwijt te kunnen en toon aan hoeveel van die busjes er nu staan. Het aantal foutparkeerders in de late avonduren lijkt mij vele malen groter dan het aantal busjes.
Wellicht zijn de busjesbezitters best bereid deze vrijwillig op een veilige plek neer te zetten. Je ziet dit al voor François HaverSchmidt, daar staan er velen.
Een deel van de auto's zal gaan parkeren in andere delen van de stad, bijvoorbeeld als ze geen vergunning krijgen omdat ze niet in de wijk wonen, Voor bedrijfsbussen maken we plekken buiten de wijk op afgesloten parkeerterreinen. Hierdoor komen in Zuid meer parkeerplekken vrij.
Dus we gaan het probleem verplaatsen naar andere wijken en de busjes gaan naar afgesloten parkeerterreinen (alleen boven de 5,25 m ) de rest kan gewoon een parkeervergunning aanvragen waar ze recht op hebben en de parkeervergunning waar je geen recht mee heb op een vaste parkeerplaats is over 3 jaar ook verdriedubbeld over de visite die met de auto kom maar niet te praten.
Trap er aub niet in.
Is het niet eerlijker om pas de tweede auto en bedrijfsauto's te laten betalen voor een parkeervergunning. Als elk huishouden gewoon 1 auto heeft dan lijkt mij er vrij weinig aan de hand en genoeg plekken in de wijk? Nu ben ik er op tegen omdat wij als huishouden met 1 auto op kosten worden gejaagd omdat andere huishoudens meerdere auto's of bedrijfswagens hebben. Ik vind dat niet eerlijk.
Betaald parkeren levert inkomsten op, maar er worden ook kosten gemaakt. De extra kosten voor handhaving, parkeerautomaten en bewaakte locaties voor bedrijfsbussen uit de wijk worden gedekt uit de opbrengsten van de parkeervergunningen en betaald parkeren (en niet uit de algemene middelen). De gemeenteraad stelt jaarlijks deze tarieven vast.
Ik begrijp dat handhaven en voorzieningen voor bedrijfswagens kosten met zich mee brengen. Mijn vraag is alleen waarom huishoudens met 1 auto dit mee zouden moeten financieren? Ik vind het eerlijker als er betaald zou moeten worden vanaf de tweede auto op een adres of bedrijfswagens aangezien dit voor een hoge parkeerdruk zorgt.
STEM TEGEN BETAALD PARKEREN. Het probleem zal niet verholpen worden door betaald parkeren, het zal nog steeds moeilijk zijn om een parkeerplek te vinden EN dan hebben we nog een kostenpost erbij. STEM TEGEN.
De gemeente Schiedam moet maar eens betaald parkeren gaan regelen bij die louche bedrijven op de Nieuw-Mathenesserstraat en omgeving. Dat hele bedrijventerrein wemelt van de auto's en buitenlandse autokentekens die lekker gratis parkeren.
Maar nee, de gemeente Schiedam komt de bewoners lastig vallen met nog meer kosten en die louche bedrijven mogen lekker gratis parkeren. In Rotterdam wordt op sommige bedrijventerrein gewoon betaald parkeren ingevoerd. En waarom zouden ze op dat bedrijventerrein niet kunnen??
Ik heb geen auto. Bewuste keuze maar dit is om geld binnen te harken en gaat niets oplossen. Schandalig gewoon. Dat men dit zelf durft te doen in deze tijd waar alles belachelijk duur is geworden. Hoe komt men hier op?
De gemeente zegt dat er een plek komt voor bedrijfsbusjes, maar wanneer en waar? Uit alles blijkt dat de gemeente zelf vóór betaald parkeren is, de vraag is waarom.
Rollen
Waar gaan de auto’s heen die nu op de stoepen geparkeerd staan? Wanneer ik ‘s avonds laat thuiskom kan ik nu mijn auto nog kwijt op de Stadhouderslaan. Mijn verwachting is dat daar dus veel meer geparkeerd zal worden en dat je bij late thuiskomst je wagen helemaal niet meer kwijt zult kunnen.
Dit gezien het enorme aantal foutgeparkeerde auto’s waarop nu niet gehandhaafd wordt. Waarom eigenlijk niet?
Rollen
Een deel van de auto’s zal gaan parkeren in andere delen van de stad, zoals op de Stadhouderslaan. Maar voor een ander deel, zoals de bedrijfsbussen, maken we andere plekken buiten de wijk op afgesloten parkeerplaatsen. Deze komen in Nieuw Mathenesse en bij de Westfrankelandsedijk. Hierdoor komen in de Gorzen zelf ‘s avonds veel parkeerplekken vrij.
Dominik van Lankeren
Gemeente Schiedam
Rollen
Helaas weinig vertrouwen in. Bedrijfswagens kunnen nu al bij de westfrankelandsedijk parkeren. Ga eerst eens flink handhaven op wat er nu te zien is in de wijk. Dat men een paar weken terug geschokt wat over dat de brandweer niet door de straten kon, kan geen verrassing geweest zijn. Dit zien de bewoners al jaren.
Kwestie van een tijdlang goed en consequent handhaven, dan kan je zien wat er gaat gebeuren. Nu lijkt het een omgekeerde wereld……. Eerst betaald parkeren en dan gaan we handhaven.
Rollen
Als betaald parkeren wordt ingevoerd, hoe zit het dan met mijn caravan die ik dan natuurlijk wel dicht bij mijn huis wil hebben staan, in verband met het inladen van spullen.
Kan ik die dan nog kwijt als er betaald parkeren is? En moe ik hiervoor dan betalen?
Rollen
Een caravan mag u maximaal drie dagen op straat parkeren. Voor een caravan hoeft u geen parkeergeld te betalen. Na het invoeren van betaald parkeren zal er ook meer ruimte zijn om de caravan te plaatsen zodat u even de spullen kunt inladen.
Angelique Breukel
Gemeente Schiedam
Rollen
Mocht het betaald parkeren doorgevoerd worden, dan maak ik mij zorgen om de stijgende kosten. Nu betaal je 77 euro, maar ik vermoed zo maar dat dat bedrag elke jaar flink gaat stijgen. Of kan de gemeente garanderen dat dit bedrag de komende 10 jaar het zelfde blijft.
Rollen
De gemeente kan geen garanties geven voor 10 jaar.
De tarieven worden namelijk jaarlijks vastgesteld door de gemeenteraad en zijn onderdeel van de gemeentelijke begroting. Dit jaar zijn de parkeertarieven juist verlaagd van 95 euro naar 77 euro. Deze coalitie en de wethouder hebben dus niet de intentie om de tarieven (met meer dan de landelijke indexering) te verhogen.
Rollen
Ben bank een eenmalig lokkertje. Er zijn 2 gemeentes die een verlaging hebben doorgevoerd, de rest geeft juist een verhoging gekregen.
Lokkertje om maar zoveel mogelijk jastemmers te krijgen?
Rollen
Op de website en in de informatiebrief staat dat betaald parkeren zal gelden tot 22:00 maar op het stemformulier staat 23:00. Wat is het juiste tijdstip?
Rollen
Staan nu inderdaad 2 verschillende parkeeropties, foledr tot 22.00 u en stemformulier tot 23.00 uur. Zou graag eerst een antwoord hebben over de parkeertijd alvorens te stemmen omdat 23.00 uur me beter aanspreekt.
Rollen
Helaas is dit inderdaad wat verwarrend maar de tijdblokken zijn voor Zuid:
Maandag tot en met zaterdag van 17.00 uur tot 22.00 uur of,
Maandag tot en met zaterdag van 9.00 uur tot 22.00 uur.
De vraag voor of tegen zijn bepalend voor de uitslag van de draagvlakmeting.
Rollen
Ik vraag mij af of deze enquête dan nog wel rechtsgeldig kan zijn. De stem die uitgebracht word is een stem voor 23:00 uur en niet voor 22:00 uur.
Rollen
De uitslag van de draagvlakmeting gaat over de vraag Voor of Tegen betaald parkeren. De reacties hierop bepalen de uitslag.
Rollen
Dat klopt natuurlijk maar ten delen. Wanneer er voorgestemd zou worden dan gaat de 2e vraag in werking en wat gaat er dan gebeuren? Er wordt dan wel degelijk voor iets gestemd wat mogelijk niet zou kloppen.
Rollen
De voorkeur van de wijk voor de tijdvakken nemen we mee in een verdere uitwerking en besluitvorming van het betaald parkeren als daarvoor gekozen wordt. Maar die uitwerking komt na de vraag voor of tegen betaald parkeren.
Rollen
Hoe zit het met parkeren voor motoren
In onze straat is de stoep te smal om de motor op de stoep te parkeren
Mijn motor en de motor van mijn zoon staan nu samen in 1 parkeervak
Rollen
Als motoren op straat in een parkeervak staan waar betaald parkeren geldt, moeten ze een parkeervergunning hebben, of betalen via een parkeerautomaat of met mobiel parkeren. Motoren op de stoep staan we inderdaad alleen maar toe op een plek waar die niet hinderlijk staat.
Rollen
Afgelopen jaar was hoofdstraat helemaal gerenoveerd en 5 minder parkeerplaatsen en nu komen jullie met betaald parkeren als gemeente willen jullie alleen maar geld binnen halen betaald parkeren is geen oplossing
Rollen
Met betaald parkeren met vergunningparkeren voorkomen we dat er auto's in de wijk staan die hier niet hoeven te staan en is er de mogelijkheid om het aantal busjes in de wijk te verminderen doordat deze alleen vergunning kunnen krijgen op aangewezen, beveiligde, terreinen.
Rollen
De vraag/opmerking was dat er eerst een aantal plekken verminderd worden om vervolgens met betaald parkeren te komen. Dan lijkt het dat eerst bewust de druk wordt opgevoerd om vervolgens argumenten te hebben om betaald parkeren in te voeren.
Rollen
Vragen en opmerkingen over parkeerdruk in de wijk spelen al vele jaren. De vraag over betaald parkeren is dan ook niet nieuw, er wordt al vele jaren als optie over gesproken en is dus geen gevolg van de werkzaamheden in de Hoofdstraat.
Rollen
Wij wonen bij de coffeeshop en auto bedrijf beumer en er is nu al geen plek, straks ga je betalen en heb je nog steeds geen plek. De mensen die de coffeeshop bezoeken gaan nooit betalen voor een aantal minuten. Het probleem zal hiermee dus niet opgelost worden. Sterker nog de bewoners worden gestraft en mogen gaan betalen voor geen plek.
Rollen
Ga gewoon nu handhaven wat een onzin dat dat te duur is. Bedrijfs wagens kan je ook handhaven dat alleen is al fijn in onze smalle straten. De bekeuringen leveren genoeg op. Handhaaf gelijk op tegen het verkeer in rijden. Wij bewoners kunnen jullie vertellen dat je dan geen betaald parkeren hoef in te voeren.
Rollen
Geen idee hoe het werkt maar ik heb het vermoeden dat handhaving door de gemeente betaald moet worden en dat de inkomsten niet naar de gemeenten gaan.
Ben het er overigens helemaal mee eens dat er eerst maar eens gehandhaafd moet worden. Wie zegt mij ook dat er niet een heleboel ZZPers wonen met een busje. Die blijven dan gewoon staan of dat werkgevers de parkeerkosten betalen om de busjes maar dichtbij het huis te plaatsen om diefstal te voorkomen.
Rollen
Helaas kan er op bedrijfsbussen langer dan 5,25 m' (maar korter dan 6 m') die in de wijk in parkeervakken staan niet gehandhaafd worden. Alleen met regels voor vergunningparkeren kunnen we hiervoor maatregelen nemen. Zoals het mogelijk maken dat ze op terreinen buiten de wijk kunnen parkeren ipv voor de woonhuizen.
En handhaven op de bussen groter dan 6 m' levert de gemeente niets op, de opbrengsten van deze bekeuringen gaan naar de landelijke overheid.
Rollen
Oneindige discussie met die handhavers, na je werk kan je amper tot niet je auto kwijt door druk bezoek aan de coffeeshop. Of teveel auto's in de wijk. Als gevolg dat je de hele wijk rond bent gegaan al half uur aan het zoeken ben. En dan hem uit nood op de stoep moet plaatsen en dan een boete krijgen vind ik vrij oneerlijk. Al die lui van de coffeeshop die moet je gaan bekeuren.
Rollen
Wij en onze buren hebben tot nu toe geen stembrief binnen. Terwijl deze in mijn post.nl app wel stonden aangekondigd voor 13 mei. Andere post ontvangen we wel. Ik heb nu gegevens digitaal opgevraagd maar het is wel vreemd. Zou iemand willen dat de 30% niet gehaald wordt
Rollen
Ik hoor van heel veel kanten dat mensen niets ontvangen hebben.
Overigens kan het niets zo zijn dat, wanneer je hem wel in de post-app hebt gezien, je de gemeente deze fout kunt aanrekenen. PostNL heeft het dus kennelijk wel ontvangen.
Het blijft wel uiterst vervelend wanneer inderdaad veel mensen niets hebben ontvangen.
Rollen
Nee klopt, gemeente Schiedam kan daar weinig aan doen, ik heb het idee dat door Post.nl/de postbode stembrieven worden achtergehouden, maar dat zal je nooit zeker weten. Heb het gemeld
in de hoop dat er rekening mee wordt gehouden, we zullen het wel horen als de stemmen zijn geteld
Rollen
We hebben helaas gemerkt dat de bezorging niet overal goed is gegaan. Daarom sturen we deze week iedereen (die nog niet digitaal gestemd heeft) nogmaals een stembrief. Om iedereen voldoende tijd te geven om te stemmen voor of tegen betaald parkeren, verlengen we de stemperiode tot en met 7 juni.
De brieven worden rond 26 mei huis aan huis bezorgd.
Rollen
Ik heb nog geen stembrief ontvangen en zo te lezen op Facebook (o.a. Schie en Gemeente Schiedam) hebben vele inwoners van Schiedam-Zuid geen brief ontvangen!
Rollen
Ik zou zeggen: laten we het probleem bij de bron aanpakken in plaats van de staatskas nog verder te spekken. We hebben al genoeg kosten en dit systeem lost het parkeerprobleem niet op en zorgt voor ergernis bij de bezoekers van de bewoners! Ik ben tegen buitenlandse kentekenplaten. Het is toch absurd dat mensen hier wonen en toch een kenteken uit een ander land aanhouden? Als de handhaving dit niet handhaafd zou er een controlesysteem voor bewoners moeten komen zoals de rdw bij nl auto's.
Rollen
Zolang er geen parkeerregeling (betaald parkeren en vergunning parkeren) geldt op straat mag elke auto op straat parkeren, ook auto's met een buitenlands kenteken.
Rollen
In de aankondiging op de enquête stond aangegeven dat er, volgens de gemeente, geen mogelijkheden zijn om meer parkeerplaatsen in Schiedam Zuid te creëren.
Ik vraag mij af in hoeverre dat echt onderzocht is?
Zou het bijvoorbeeld geen mogelijkheid zijn om een parkeergarage te bouwen tussen de Zalmstraat en de Visserstraat. Voor de gebruikers van het voormalige schoolgebouw wat daar staat, moet toch een alternatief te vinden zijn (in bijvoorbeeld het voormalige buurthuis aan de Dwarsstraat). Er blijven vervolgens een beperkt aantal woningen over waarvoor wellicht een oplossing is te vinden?
De te bouwen parkeergarage zou dan maximaal 3 lagen moeten zijn, waarbij ook een fietsen- en motorenstalling gerealiseerd kan worden.
Op het dak kunnen dan wellicht opslagruimtes worden gemaakt, want ook daar is behoefte aan.
V.w.b. de busjes kan er misschien gekeken worden naar het terrein aan de Maasdijk (achter de Noletloodsen) om daar een parkeergelegenheid (met verlichting) te maken?
Rollen
Zeker mooie plannen. Maar het bouwen van een parkeergarage is een zeer dure optie. Voor het parkeren in de parkeergarage moet vervolgens dan ook betaald gaan worden voor het gebruik. Dat werkt vervolgens alleen als op straat in de wijk zelf ook betaald parkeren geldt.
Voor veel terreinen en het voormalige schoolgebouw zijn er bovendien plannen voor herbestemming.
Rollen
Als er niet meer parkeerplaatsen gecreëerd worden dan los je het parkeer probleem toch niet op of gaan mensen der auto weg doen als je betaald parkeren krijg ? het is één grote leugen om geld binnen te halen.
Rollen
Volgens mij is alles erop gericht dat de werkbusjes uit de wijk verdwijnen. Zorg dan eerst dat er voldoende ruimte is om die veilig kwijt te kunnen en toon aan hoeveel van die busjes er nu staan. Het aantal foutparkeerders in de late avonduren lijkt mij vele malen groter dan het aantal busjes.
Wellicht zijn de busjesbezitters best bereid deze vrijwillig op een veilige plek neer te zetten. Je ziet dit al voor François HaverSchmidt, daar staan er velen.
Rollen
Een deel van de auto's zal gaan parkeren in andere delen van de stad, bijvoorbeeld als ze geen vergunning krijgen omdat ze niet in de wijk wonen, Voor bedrijfsbussen maken we plekken buiten de wijk op afgesloten parkeerterreinen. Hierdoor komen in Zuid meer parkeerplekken vrij.
Rollen
Dus we gaan het probleem verplaatsen naar andere wijken en de busjes gaan naar afgesloten parkeerterreinen (alleen boven de 5,25 m ) de rest kan gewoon een parkeervergunning aanvragen waar ze recht op hebben en de parkeervergunning waar je geen recht mee heb op een vaste parkeerplaats is over 3 jaar ook verdriedubbeld over de visite die met de auto kom maar niet te praten.
Trap er aub niet in.
Rollen
Is het niet eerlijker om pas de tweede auto en bedrijfsauto's te laten betalen voor een parkeervergunning. Als elk huishouden gewoon 1 auto heeft dan lijkt mij er vrij weinig aan de hand en genoeg plekken in de wijk? Nu ben ik er op tegen omdat wij als huishouden met 1 auto op kosten worden gejaagd omdat andere huishoudens meerdere auto's of bedrijfswagens hebben. Ik vind dat niet eerlijk.
Rollen
Betaald parkeren levert inkomsten op, maar er worden ook kosten gemaakt. De extra kosten voor handhaving, parkeerautomaten en bewaakte locaties voor bedrijfsbussen uit de wijk worden gedekt uit de opbrengsten van de parkeervergunningen en betaald parkeren (en niet uit de algemene middelen). De gemeenteraad stelt jaarlijks deze tarieven vast.
Rollen
Ik begrijp dat handhaven en voorzieningen voor bedrijfswagens kosten met zich mee brengen. Mijn vraag is alleen waarom huishoudens met 1 auto dit mee zouden moeten financieren? Ik vind het eerlijker als er betaald zou moeten worden vanaf de tweede auto op een adres of bedrijfswagens aangezien dit voor een hoge parkeerdruk zorgt.
Rollen
Ze kunnen beter een verbod op werkbussen maken.
Rollen
STEM TEGEN BETAALD PARKEREN. Het probleem zal niet verholpen worden door betaald parkeren, het zal nog steeds moeilijk zijn om een parkeerplek te vinden EN dan hebben we nog een kostenpost erbij. STEM TEGEN.
Rollen
Top initiatief! Minder parkeerdruk gaat er voor zorgen dat we niet meer op de stoep hoeven te parkeren.
Rollen
De gemeente Schiedam moet maar eens betaald parkeren gaan regelen bij die louche bedrijven op de Nieuw-Mathenesserstraat en omgeving. Dat hele bedrijventerrein wemelt van de auto's en buitenlandse autokentekens die lekker gratis parkeren.
Maar nee, de gemeente Schiedam komt de bewoners lastig vallen met nog meer kosten en die louche bedrijven mogen lekker gratis parkeren. In Rotterdam wordt op sommige bedrijventerrein gewoon betaald parkeren ingevoerd. En waarom zouden ze op dat bedrijventerrein niet kunnen??
Rollen
Ik heb geen auto. Bewuste keuze maar dit is om geld binnen te harken en gaat niets oplossen. Schandalig gewoon. Dat men dit zelf durft te doen in deze tijd waar alles belachelijk duur is geworden. Hoe komt men hier op?
Rollen
Als het zou zijn om geld binnen te harken dan voer je het toch gewoon in en ga je er geen enquête over houden dus dat is onzin
Rollen
De gemeente zegt dat er een plek komt voor bedrijfsbusjes, maar wanneer en waar? Uit alles blijkt dat de gemeente zelf vóór betaald parkeren is, de vraag is waarom.
Rollen
Als het niet door zou gaan het betaald parkeren.
Dan niet klagen als je niet in de straat waar je woont kan parkeren.
Meepraten?